Digitalizace lokomotivy 372-012 od firmy Kuehn

27.09.2011 19:28

Postup při digitalizaci lokomotivy "bastard" od firmy Kuehn - reálné osvětlení 6ti funkčním dekodérem T65

Konečně mi domů dorazila zásilka bastardů od firmy Kuehn...měl jsem doma pro ně nachystané 6-ti funkční dekodéry T 65 od stejnojmené firmy. Důvodem je, že chci napodobit reálné osvětlení této lokomotivy tzn. samostatně ovládat koncová osvětlení a samostatně ovládat reflektor.  Po poodhalení lokomotivy jsem prostudoval její tištěný plošný spoj a odhalil jsem zapojení. Byl jsem velice překvapen..neboť vše bylo velice snadné...Takže pěkně postupně...
Nejdříve tedy musíme prořezat měděnné plošky..celkem na čtyřech místech...pro oboje koncová světla a pro oba reflektory. Ty reflektory jsou ty prostřední teple bílé ledky (žluté barvy) a poziční světlo je ta druhá  žlutá ledka a koncové světlo je ta transparentní ledka... Velmi pozitivní je že každá ledka má svůj světlovodič což znamená, že vše bude opravdu snadné...
Více napoví tyto dva obrázky: ...na prvním obrázku to proříznutí je mezi těmi dvěma odpory 202...
Návod na proříznutí měděných plošek pro koncová osvětlení je i v manuálu pro lokomotivy.

 

Pak si připravíme dekodér a upravíme délku vodičů a připájíme dva vodiče pro dodatečné funkce E a F.
...opět obrázky víc napoví...
zde jsem si uříznul origoš analogovou propojku a použil ji

 

..tu jsem si připájel dva drátky z odřezků od dekodéru proto jsem použil bílou a žlutou a naletoval na plošky na rubu dekodéru...

 

zde již hotovo a připraveno na zasunutí...značka jedna nebo hvězdička je u oranžového vodiče...pozor na to při vsouvání do patice...

 

Po té jsem zasunul...konektor do patice...a připájel funkční vodiče...obrázek bude asi zase lepší....

 

....a takto by to mělo pak celé vypadat

 

Měl jsem trochu strach jestli se tam ta T65tka vleze...poněvadž je větší a do prostoru pro dekodér se nevleze tak musí být položená na patici..ale naštěstí lokomotiva má ty strěšní ventilátory vyboulené a tam se krásně vleze....
Tady už máte varianty možných kombinací zapnutí světel.

 

A jak to vypadá na myši?

 

Takto...zapnuté osvětlení pozičních světel je klasicky...F1 zapne konce pro Lokomotivní vlak a F2 zapne dálkový reflektor....

Vše samozřejmě na CVčkovaný tak ab to bylo směrově závislé a jednoduché....

 

 

 

Zatím se tímto loučím...pokud bude třeba zveřejním i nastavení CV pro tuto lokomotivu a dekodér T65.

 

 

Aktualizace dne 20.10.2011

 

Jo ještě jedna věc mi při modelu trochu vadila...ty vypouklé konce světlovodičů...ano ve skutečnosti jsou trochu vypouklé ale né tak moc...a navíc to přináší jeden nepříjemný neduh co se týče pohledového vjemu.

Při zapnutých světlech se z jistého úhlu ztrácí optický vjem zapnutého světla u jednoho světla...respektive úplného dokonalého vjemu docílite při přímém pohledu ze předu....jakmile se vychýlíte na stranu tak začne jeden reflektor slábnout...je to způsobené tou čočkou vytvořenou na konci světlovodiče...Rozhodl jsem se tedy pro úpravu ...

Světlovody jsem vyjmul z karoserie...jde to decela snadno neboť nic není přilepené...a konce jsem zlehka přebrousil na hladký povrch...a výsledek je vidět na této fotce...čočky jsou pryč...

 

..výsledek je nad míru uspokojivý...teda alespon pro mne...zkuste se na svého bastarda podívat z tohoto úhlu při zapnutých světlech...pokud si všímáte i něčeho jiného než světel jistě vidíte odlišný pluh a houkačku...je to prvopočátek přestavby na jinou lokomotivu ale více až v jiné sekci.

 

Takže zde to je už vše co se tématu týče.