Pielstick od DKModel

26.11.2011 14:34

Stavba Lokomotivy T 466.0 "Pielstick" od firmy DK-Model

Rozhodl jsem se pro stavbu Lokomotivy, která bude a je zásadní lokomotivou na klubovém modulovém projektu. Tam jsme se dohodly na ztvárnění Tratě 255 a případně jejich větví. Období provozu je někde mezi 1965-1985...Pro tyto účely po nastudování provozních potřeb se lokomotiva T466.0 neboli nově řada 735 nejvíce hodí. Dnes jjsou v provozu jen  muzejní stroje...
Proč stavba z leptu...? no protože je nejdetailnější a jednu malou zkušenost s leptem již mám...Je na tom sice hodně runí práce,ale doufám, že se za výsledek nebudu muset stydět...je to pro mne také výzva na úplné dodělání lokomotivy, včetně kinematik, digitalizace a osvětlení dle reálných předloh.
Tak pomalu půjdem k vlastní stavbě..myslím, že obrázky a pár slov vypoví víc než tisíc slov....
K leptu jsem si objednal i mosazný rám...ten jsem trochu zkrátil...rám je stavěn na dosazení podvozků s "faustovky" (V100 start)

 

Hlavní rám z leptu je nasazen na mosazný rám...ale to jsem trochu předběhl...kinematiky jsou z původního stroje V100jen je třeba trochu víc pilovat..

 

...to proto aby nedocházelo ke tření v těch nejkritičtějších místech meti podvozkem a kinematikou...

 

 

...i podvozkovou část je třeba takto skalpelem ohlodat...

 

...zde je detail zkompletované obrousené kinemtiky z faustovky

 

..po zpřažení s uhlákem...bude tam větší mezera po dasazení nárazníků to ano ale i to budu řešit...

 

 

...tady je detail jen toho balastu z rámu faustovky...zespodu

 

 

...a z horní strany...

 

 

...už dopředu musíte vědět kam s dekodérem...tady můj oblíbený šesti funkční T65 od firmy Kuehn...před usazením přijde samozřejmě nádrž vystlat kvůli vodivosti....

 

Tady je již rám přiložen na nádrž a zkrz rám podélná díra pro vodiče....

Na rámu jsou patrné úpravypro uložení motoru...výbrusy pro setrvačníky a destičky pro uložení podvozků...

 

 

..zde jen zkusmo položený hnací agregát s původním plošňákem a původními nožkami z rámu (balastu) faustovky...

 

..zde je vidět po sestavení a vybroušení původní pluh ze stavebice...zatím jen velice hrubá práce...vzhled snad tolik neutrpí těmi kinematikami...

 

...jo ještě je třeba ukázat spodní partie mosazného rámu....všimněte si detailů kolem otvorů pro podvozky (nutné pro mírný kyvný pohyb podvozků při jizdě)....a ještě jedné struny přilepené na rámu uprostřed (zde na fotce je vidět jen ta spodní strunka). Funkce strunky na rámu způsobí zacvaknutí mosazného rámu s pojezdem do rámu lokomotivy s kastlí...

 

 

NO a když už máme vyřešen pojezd...tak je třeba se vrhnout na kastli...zde sestavený malý a velký představek spolu s kabinou...

 

...podrobný postup ode mne nečekejte...návod je dost podrobný...na rám je usazen grabovaný ochoz a na něm je přilepená kapota lokomotivy...pájel jsem jen nejnutnější věci...jinak kvalitní vteřiňák hodně sekundoval...

 

..kastle pak může vypadat takto čistě...pokud budete topit a cínovat vypadá to úplně jinak...

 

...zde již kompletní střešní detaily a rám z kapotou napevno spojený cvičně usazený na mosazném rámu s pojezdem...

 

tady je vidět krásný střešní detail...pokusím se to nezalít surfem a barvou ....

 

 

 

To je prozatím vše z mé stavby...pokračování bude brzy

 

 

 

 

Komentáře ke stavbě prosím zde:

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek