Pielstick - barva, obtisky a lakování

29.12.2011 19:18

Tak a teď přijde na řadu povrchová úprava...

Nejdříve je nutné model odmastit a trochu zdrsnit...

Odmaštění můžete provést v lázních u baru...

Chtěl jsem říct v lihové lázni, benzínové lázni nebo v lázni kyseliny citronové...ta dokonce trochu povrch zdrsní naleptáním...(to mi poradili kluci v klubu  konkrétně Tom Hora) .. no já jsem trochu testoval a ta lázeň byla cca 10 hodinová na vzorcích plechů v třech tekutinách...

Výsledek byl takový nejasný..na všech kouscích potom držel surfacer dobře a následně barva na něm taky dobře...takže hlavně jde o to to odmastit.

Je také dobré to trochu zdrsnit třeba kartáčkem na zuby a vhodnou pastou...i to jsem provedl.

 

Takže zde na fotce je patrná lázeň...o tom, že se mu v ní líbilo se dozvíte později...

 

 

Na základní nátěr jsem použil surfacer a jejich origoš ředítko...ředění cca 1:1 možná trochu víc ředidla...

 

No a zde je výsledek...tady to tak není vidět, ale ten surfacer odhalí a vytáhne veškeré nedokonalosti...zbytky lepidla nebo zalitý cín či jiné neduhy.

 

Takže pak přišlo na řadu broušení....

 

A broušení...

 

A znovu stříkání surfem a znovu  broušení a furt dokola dokud není člověk spokojený...

 

Pak přišlo na řadu přemýšlení, kterou barvou začít stříkat ...

Rozhodl jsem se pro červenou...Jo já jsem se ještě nezmínil do jakého to půjde vlastně nátěru...No bude to klasika višnová červeň (RAL3004) a šedá...to jsem si nechal poradit a jedná se o RAL 7001 zhruba, zde jsem použil ekvivalent od Rewelu.

Velice rád pracuji s emailovými barvami se sprejů...za 100kč získáte cca 100ml barvy v ralovém odstínu...

 

Prostě si trochu odstříknete do nádobky a můžete rovnou stříkat z pistole...kryje to méně než ta rewelka ale velice dobře se snimi pracuje....zde je už výsledek...

 

Pak přišlo na řadu maskování....zhruba po hodině schnutí sprayovky...

Jo maskování....příjemná zábava k celovečernímu filmu...dal jsem si záležet a trvalo to hoďku a půl...

 

 

No a pak už jen stříknout tou šedou...rewelka kryla dobře ale...příště raději tu sprayovku...byla matná až moc a měla hrubý pigment...

 

Vypadalo to krásně..tak krásně, že jsem to už nemohl vydržet a chtěl to urychlit...ou jak nemodelářské...chvilku to bylo u zrdoje tepla....a bylo to v hlouby nejhlubší...páska se stala extremně lepivou a šla horko těžko dolů. Navíc zanechávala stopy lepidla na modelu a někde to dost barvy vzalo sebou. V tu chvíli se mi zatmělo pře očima a před zadupáním modelu do země mě dělil malinký kousek...šel jsem to raději spláchnout...

No po dostatečném uklidnění a vystřízlivění jsem se počal od znova...poslal jsem ho do lázní...nitrolihových...jen toho nitra tam bylo trochu víc a tak pak nastal problém s narušení sekundového lepidla. Tak jsem musel zase trochu upravovat. No a pak zase celý znova...odmaštění, surfacer broušení surfacer broušení surfacer....

Nakonec z toho vylezl tento docela zdařilý nástřik.

 

Pak  bylo nutné vše zalakovat lesklým lakem pro nanesení obtisků...kdybych použil jen sprayovky tak tento krok můžu vynechat neboť ty už jsou sami o sobě lesklé. Jako lak jsem použil sidolux lehce vodou naředěný neboť mi jako takový šel hůře 0,2 tryskou. Pak jsem se již vrhnul na opětovné studium fotek co mám k dispozici a jal se umisťovat popisky....

 

 

No a zde je výsledek, zde je již přelakován polomatným lakem Valejo opět naředěným tím jejich čističem (airbrush cleaner Valejo)...dá se i lehce vodou,ale toto je ideální.

 

Nedostatky tam jsou, ale při provozním ježdění na modulovce nebudou vůbec vidět...

 

 

Diskusní téma: Pielstick - barva, obtisky a lakování

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek